Het Troep-Coup kern team
Dit is het team van Troep-Coup. We zijn een bevlogen team dat kundig is in onderwijs, media en weet hoe het kinderen kan uitdagen en prikkelen met thema’s van de toekomst. Dank de financiële ondersteuning van citylab010 is Troep-Coup sinds 2019 op scholen, BSO's en vrije tijd contexten te vinden.
-
Kirsten Kentler
Initiator van Troep-Coup, Concept & Art dirigent
Kirsten heeft Troep-Coup samen met David Paans in het leven geroepen. De twee ontwerpers observeerden in hun eigen leef-en werkomgeving in Rotterdam-West en Rotterdam-Noord de problematiek van zwerfafval. Kirsten en David geloofden niet in een belerende kortetermijnaanpak maar in een langetermijnaanpak waarbij de toekomstige generaties bekend raken met het thema zwerfafval. Hun uitgangsbasis was niet zo zeer een probleemstelling maar een ‘wat als’-vraag. Wat als zwerfaval interessant, leuk en humoristisch wordt?In haar werk ontwikkelt en experimenteert Kirsten met nieuwe narratieve formaten en interactieve werelden waarbij interactie helpt om het publiek te betrekken. Daarnaast is Kirsten docente op de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, richting Product Design. Ze heeft ruime ervaring in het HBO-onderwijs en didactische kennis. Kirsten heeft gezamenlijk met Studio Kloek het concept verder ontwikkeld en vormgegeven. Ze draagt het project en haalt veel energie uit de nauwe samenwerking met de doelgroep, met wie het team regelmatig contact heeft om het project te testen.
-
Willem Lagerwaard
Artdirector, Illustrator & animator bij Studio Kloek
Willem is ‘de man’ die TROEP-COUP beeldend op de kaart zet. Door zijn rijke illustraties en beelden in de app en de animaties, creëert Willem een wereld die kinderen aanspreekt en hun eigen fantasie prikkelt. Willem is gek op verhalen en spelletjes (digitaal & analoog) en dat is in zijn werk en bijdrage aan de concepten ook te merken. Met het integreren van zijn humoristische, verhalende beeld en storytelling in de concepten brengt hij zijn beeldtaal naar de belevingswereld van kinderen. -
Sander Hassing
Creatief ontwikkelaar & interactie ontwerper bij Studio Kloek
Sander Hassing studeerde in 1997 cum laude af aan de opleiding Interaction Design van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Al vanaf deze begin jaren van interactieve media legt Sander zich toe op speelse interactie en creëert hij een analoog gevoel binnen een digitale wereld. Met interaction design als basis, combineert hij beweging, ritme en timing om de interactieve ervaring tot een hoger plan te trekken. Bij Sander wordt zelfs een simpel klik moment al een beleving. -
Martijn Swart
Creatief ontwikkelaar & technisch strateeg bij Studio Kloek
Sinds zijn moeder een afgedankte Commodore 64 voor hem kocht op 11 jarige leeftijd is Martijn bezig met het bouwen en ontwerpen van eigen digitale uitingen. Eerst lokaal op floppy’s en vanaf eind jaren 90 voor iedereen beschikbaar via het internet. Martijn is in zijn element als hij fysieke, tastbare interactie creëert voor musea en theater door middel van touchscreens of sensoren in installaties. Door zijn kennis en nieuwsgierigheid wordt hij niet geremd door nieuwe technologieën en is hij telkens op zoek naar de beste en meest betrouwbare oplossing voor een project. Een computer-nerd die goed kan communiceren met gevoel voor beleving en inhoud.